Bilimsel Yayınlar

AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ

Kuramsal Eğitimbilim Dergisi

Kurumsal Eğitimbilim Dergisi / Journal of Theoretical Educational Science

ISSN: 1308-1659

e-ISSN: 1308-1659

Web Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg

Website: https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg

 

 

 


Yayıncı / Publisher

Afyon Kocatepe Üniversitesi Bilimsel Yayınlar Temsilcisi

Publisher on Behalf of the Afyon Kocatepe University

Doç. Dr. Fatih Güngör

fgungor@aku.edu.tr

https://orcid.org/0000-0002-0800-4212

 

Afyon Kocatepe Üniversitesi Adına İmtiyaz Sahibi / Owner on Behalf of the Afyon Kocatepe University

Dr. Ahmet Ali GAZEL (Dean) on behalf of Afyon Kocatepe University

Editör / Editor in Chief

Dr. Fatih GÜNGÖR

Editör Yardımcısı / Assistant Editor

Dr. Mehmet Ertürk GEÇİCİ

İngilizce Dil Editörü/ English Language Editor

Res. Asst. Gamze KAPUCU

Redaksiyon / Redactions

Res. Asst. Merve VEZİR

YAYIN KURULU / EDITORIAL BOARD

Dr. Ali YILDIRIM (University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden)
Dr. Anastasios (Tasos) BARKATSAS (RMIT University, Melbourne, Australia)
Dr. Bülent AYDOĞDU (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Celal DEMİR (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Demet YAYLI (Pamukkale University, Denizli, Turkey)
Dr. Denver FOWLER (Southern Connecticut State University, Connecticut, United States)
Dr. Duygu ÇANDARLI (University of Southampton, Southampton, United Kingdom)
Dr. Fatih GÜNGÖR (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Filiz KESER- ASCHENBERGER (Danube University Krems, Krems an der Donau, Austria)
Dr. Franziska K. LANG (experimenta- Das Science Center, Heilbronn, Germany)
Dr. Gözde İNAL-KIZILTEPE (Adnan Menderes University, Aydın, Turkey)
Dr. Gülay EKİCİ (Gazi University, Ankara, Turkey)
Dr. Gürbüz OCAK (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Hacer Hande UYSAL-GÜRDAL (Hacettepe University, Ankara, Turkey)
Dr. Koray KASAPOĞLU (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Martin BİLEK (Charles University, Prague, Czech Republic)
Dr. Mehmet KOÇYİĞİT (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Mei-Fang CHENG (University of Kang Ning, Tainan City, Taiwan)
Dr. Monirah A. AL-MANSOUR (King Saud University, Riyadh, Saudi Arabia)
Dr. Murat PEKER (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Nil DUBAN (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Philip DURRANT (University of Exeter, Exeter, United Kingdom)
Dr. Rıdvan ELMAS (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Selçuk Beşir DEMİR (Fırat University, Elazığ, Turkey)
Dr. Serap SEVİMLİ-ÇELİK (Middle East Technical University, Ankara, Turkey)
Dr. Yüksel DEDE (Gazi University, Ankara, Turkey)

DANIŞMA KURULU/ ADVISORY BOARD

Dr. Ahmet Ali GAZEL (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Ahmet Murat UZUN (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Ali GÖÇER (Erciyes University, Kayseri, Turkey)
Dr. Bülent AYDOĞDU (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Celal DEMİR (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Demet YAYLI (Pamukkale University, Denizli, Turkey)
Dr. Fatih GÜNGÖR (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Gülay EKİCİ (Gazi University, Ankara, Turkey)
Dr. Gürbüz OCAK (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Mehmet KOÇYİĞİT (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Murat PEKER (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Nil DUBAN (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Özgün UYANIK-AKTULUN (Afyon Kocatepe University, Afyonkarahisar, Turkey)
Dr. Selçuk Beşir DEMİR (Fırat University, Elazığ, Turkey)
Dr. Süleyman YAMAN (Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey)
Dr. Yüksel DEDE (Gazi University, Ankara, Turkey)

 



AMAÇLAR / AIMS

  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), eğitim ile ilgili alanlardaki kuramsal ve uygulamalı özgün araştırma makalelerinin, inceleme ve derlemelerin yayınlandığı hakemli, bilimsel ve erişimi ücretsiz çevrimiçi bir dergidir. 
  • JTES is a scientific, peer-reviewed and open access electronic journal. We welcome both theoretical and practical research and reviews on education. JTES does not charge any fee for anything.
  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), 21. yüzyılda bireylerin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yeterlilikleri kazanabileceği bir eğitim sisteminin kurulmasında etkin rol sahibi olmayı hedeflemektedir. Bu anlamda, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG) teori ve pratiği diğer bir deyişle araştırma ve uygulamayı ortak bir zeminde buluşturmayı hedeflemektedir.
  • JTES aims to shoulder an influential role in establishing an educational system in which individuals can acquire the knowledge, skills, and competencies of the 21st century.
  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), temel eğitimden yükseköğrenime eğitimin her kademesinde sorunlar üzerine çalışmaları uluslararası ve özgün bir platformda bir araya getirerek Türkiye’deki eğitim politikalarını tartışmaya açmayı ve düzenlenmesine katkı sağlamayı hedeflemektedir.
  • JTES aims to contribute to the discussion of the educational policies in the world and the reorganization of these policies by collecting studies in all steps of education, ranging from elementary to higher education, on an international platform. 
  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), bilim insanları ve öğretmenlerin güncel araştırmaları takip edebileceği ve akademik gelişimlerini sağlayabileceği bir mecra oluşturma gayretindedir.
  • JTES aims to establish a common ground in which scholars and teachers follow the trends in research and foster their academic development. 
  • Dergi, Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında olmak üzere yılda dört sayı olarak yayımlanmaktadır.
  • JTES publishes four times (January, April, July, and October) a year.

KAPSAM / SCOPE

  • Bu amaçlar doğrultusunda Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG) – Considering the aims above, Journal of Theoretical Educational Science (JTES) accepts the following submissions:
  • Temel eğitimden yükseköğrenime eğitimin herhangi bir kademesindeki mevcut durumu, sorunları ve olumlu yönlerini irdeleyen,
  • Studies analyzing the current situation, problems, and positive sides in all steps of education, ranging from elementary education to higher education,
  • Eğitimin tüm paydaşlarına (öğrenci, öğretmen, akademisyen, yayıncı, eğitim planlamacısı vb.) ilişkin konuları inceleyen,
  • Studies analyzing the subjects related to all stakeholders (learner, teacher, academic, publisher, curriculum designer, and so on) in the education system,
  • Eğitim paydaşlarının akademik, sosyal, kültürel ve duygusal tüm gelişimlerini inceleyen ve irdeleyen,
  • Studies analyzing the academic, social, cultural, and emotional developments of all stakeholders in the education system,
  • Türkiye’deki ve diğer dünya ülkelerindeki sorunlara değinen veya Türkiye ile diğer ülkelerdeki eğitim sistemleri üzerine karşılaştırmalı çalışmalar yapan,
  • Studies touching upon the educational problems in Turkey and other countries or studies that contain comparative studies in different countries
  • Teoriyi pratikle birleştirebilme potansiyeline sahip her türlü uygulamayı teorik ya da deneysel olarak okuyucuyla buluşturmayı hedefleyen,
  • Studies aiming to bring all kinds of applications that have the potential to combine theory with practice, theoretically or experimentally, to the reader,
  • Eğitim sorunları üzerine teorik ve uygulama model önerilerinde bulunan çalışmalar yayımlamaktadır.
  • Studies suggest theoretical and/or practical models for educational problems.

İntihal Tespit Politikası / Plagiarism Detection Policy 

  • JTES tüm makaleleri iThenticate veya Turnitin gibi bir özgünlük tespit yazılımı aracılığıyla kontrol etme hakkına sahiptir. Editörler benzerlik raporunu kontrol ederek nihai kararı verirler. Yüksek benzerlik oranları* editoryal retlere neden olabilir. Küçük sorunlar varsa, yazarlardan benzerliği azaltmaları istenebilir. Bir makaleyi reddetmek için belirli bir intihal oranı mevcut olmamasına karşın bu oranın %20’den düşük olması beklenmektedir. 
  • JTES has the right to check all manuscripts through originality detection software such as iThenticate or Turnitin. Editors make a final decision by studying the similarity report. High similarity rates* might cause editorial rejections. If there are minor problems, authors might be asked to decrease the similarity. * Although there is no specific rate to reject a manuscript, this rate is expected to be lower than 20% in manuscripts.

Yayın ve İşlem Ücretleri / Publication and Processing Charges

  •  Yazarlardan makalelerin gönderilmesi, işlenmesi ve yayınlanması için ücret alınmaz. Makaleleri gözden geçirenlere, hakem değerlendirmesi için ödeme yapılmaz.
  • Authors are not charged for submission, processing, and publication of papers. Peer reviewers are not paid for the peer reviewing.

Telif Hakkı / Copyright Policy

  • KEG’e yayımlanmak üzere gönderilen yazılar, daha önce yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir yere gönderilmemiş özgün yazılar olmalıdır. Yazarlar, açık erişim politikasının ve Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International lisansının gerekliliklerini kabul eder. Ayrıca KEG’e göndererek çalışmanın telif hakkını reddetmeyi de kabul ederler.
  • The manuscripts submitted to JTES for publication should be original ones that have not been published before or not submitted anywhere else for publication. Authors agree on the requirements of the open-access policy and Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International license. They also accept to disclaim the copyright of the study by submitting it to JTES.

Telif Hakkı / Copyright Policy

  • Yayımlanmak üzere gönderilen makaleler Ön Kontrol, Editör Kontrolü ve Hakem Değerlendirme süreçlerinden geçirilmektedir. 
  • The articles that are sent for being published are gone through the processes of Pre-Control, Editorial Control, and Peer-Review Evaluation.

Yayım Türü / Publication Type: Açık Erişim- Open Access

Arşivleme / Archiving: LOCKSS

Ambargo/ Ambargo: Ambargo süresi yoktur. No ambargo process.

Telif Hakkı Sahibi / Copyright Holder: Yazarlar (Yazarlar telif hakkını korur) / Authors (Authors retain copyright, without restrictions)